Konference pro sestry

KONFERENCE PRO SESTRY "Kompetence pracovníků nelékařských profesí v poskytování péče o klienta", Ostrava

Termín konference:
st 21.03.2012
Cena včetně DPH
496 Kč

STORNO PODMÍNKY

Všeobecné smluvní podmínky cestovní kanceláře OREX TRAVEL s.r.o.
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Všeobecné smluvní podmínky jsou platné pro všechny zájezdy, pobyty a služby cestovního ruchu cestovní kanceláře provozované společností OREX
TRAVEL s.r.o., se sídlem, Praha 1, Krakovská 9, PSČ 110 00, IČ 28230060, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka č:
133954 (dále jenom orex travel)
1.2. Všeobecné smluvní podmínky tvoří nedílnou součást cestovní smlouvy nebo jiné smlouvy uzavřené mezi zákazníkem a orex travel.
2. ÚČASTNÍCI SMLUVNÍHO VZTAHU
2.1. Účastníky smluvního vztahu (smluvní strany) jsou:
a) cestovní kancelář orex travel, která do smluvního vztahu vstupuje přímo prostřednictvím vlastních provozoven nebo zprostředkovaně prostřednictvím
obchodních zástupců, kteří s orex travel uzavřeli smlouvu o obchodním zastoupení (dále jen „externí prodejní místa“ nebo „externí prodejci“) a b) zákazník,
kterým může být fyzická i právnická osoba (dále jen „klient“).
2.2. Smluvní vztah mezi cestovní kanceláří orex travel a klientem se řídí cestovní smlouvou, potvrzenou objednávkou, Všeobecnými smluvními podmínkami,
platnými právními předpisy, zejména příslušnými ustanoveními zákona č.159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu, v
platném znění zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen „občanský zákoník“).
3. PŘEDMĚT SMLUVNÍHO VZTAHU
Tyto Všeobecné smluvní podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran při prodeji:
a) kombinace služeb cestovního ruchu v ČR i mimo území ČR, tj. předem sestavené, nabízené a orex travel prodávané kombinace služeb cestovního ruchu za
konečnou cenu, která splňuje znaky zájezdu dle zákona č. 159/1999 Sb., v platném znění (dále jen „zájezd“) nebo
b) ubytovacích, stravovacích, dopravních a jiných služeb cestovního ruchu, které zajišťuje orex travel zákazníkům v tuzemsku i zahraničí jako jednotlivé služby
dle individuálního přání či požadavku klienta (dále jen „jednotlivé služby“).
4. VZNIK SMLUVNÍCH VZTAHŮ
4.1. Smluvní vztah mezi klientem a orex travel s předmětem dle článku 3 písm. a) vzniká uzavřením cestovní smlouvy, tj. přijetím (podepsáním) klientem (v
případě právnické osoby způsobem a osobou v souladu s právními předpisy), případně jeho zákonným zástupcem, nebo zástupcem na základě předložené plné
moci, cestovní smlouvy a jejím potvrzením ze strany orex travel (vlastní či externí prodejní místa). V případě realizace prostřednictvím externích prodejních
míst, vzniká smluvní vztah okamžikem oboustranného přijetí (podpisu) smluvních stran (zákazník, oprávněný zástupce externího prodejního místa). Smluvní
vztah mezi zákazníkem a orex travel s předmětem dle článku 3 písm. a) může rovněž vzniknout dle § 50 odst. 1 občanského zákoníku uzavřením smlouvy ve
prospěch třetí osoby. Vzdá-li se osoba, v jejíž prospěch byla smlouva uzavřena svého práva projevit souhlas se smlouvou, bude plněno tomu, kdo smlouvu
uzavřel. Obsah cestovní smlouvy je určen touto smlouvou, Všeobecnými smluvními podmínkami, obsahem katalogu, případně dodatečnou nabídkou s odkazem
na číslo akce, příp. zvláštními podmínkami přiloženými ke smlouvě jako její nedílná součást.
4.2. Smluvní vztah mezi zákazníkem a orex travel s předmětem dle článku 3 písm. b) vzniká na základě objednávky předané společnosti orex travel klientem (v
případě právnické osoby způsobem a oprávněnou osobou dle platných právních předpisů), případně jeho zákonným zástupcem, nebo zástupcem na základě
předložené plné moci, a to okamžikem jejího potvrzení ze strany orex travel. Obsah této smlouvy je určen potvrzenou objednávkou, těmito Všeobecnými
smluvními podmínkami, příp. zvláštními podmínkami přiloženými k objednávce jako její nedílná součást nebo vyhlášenými ze strany orex travel způsobem,
který umožňuje jejich veřejnou přístupnost, zejména na síti internet, zveřejněním v aktuálním katalogu či ceníku, formou letáku apod.
4.3. Podpisem cestovní smlouvy nebo předáním podepsané objednávky klient stvrzuje, že je plně obeznámen s obsahem smlouvy, souhlasí s ní, zároveň tím
stvrzuje, že obdržel všechny přílohy tvořící nedílnou součást smlouvy a tudíž všechny smluvní podmínky přijímá a souhlasí s nimi.
4.4. Podpisem cestovní smlouvy či potvrzením objednávky klienta se orex travel zavazuje klientovi zajistit služby v dohodnutém rozsahu a kvalitě a v souladu se
sjednanými podmínkami.
4.5. Právo účasti klienta na zájezdu či právo čerpání objednaných služeb vzniká zaplacením ceny zájezdu či objednaných služeb.
4.6. Povinnost závazné rezervace zájezdu (objednané služby) ve prospěch klienta ze strany orex travel vzniká v okamžiku přijetí řádné vyplněné a podepsané
cestovní smlouvy (objednávky), přijetím zálohy a prohlášením klienta, že byl plně seznámen se Všeobecnými smluvními podmínkami a s těmito souhlasí.
4.7. V případě, kdy je klientem odsouhlasený návrh předložené cestovní smlouvy doručen orex travel až po vyznačené, resp. jiným způsobem stanovené lhůtě,
nebo je-li cestovní smlouva vyplněna ze strany klienta neúplně a nebo v rozporu s těmito Všeobecnými smluvními podmínkami, je tato akceptace návrhu ze
strany klienta neúčinná a orex travel je oprávněn prodat zájezd jinému zájemci.
5. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
5.1. orex travel má právo na zaplacení ceny objednaných služeb před jejich poskytnutím. Jakákoliv platba dle cestovní smlouvy či objednávky služeb se považuje
za uhrazenou ve chvíli, kdy je poukázaná částka připsána na účet orex travel vedený u příslušného peněžního ústavu nebo uhrazena v hotovosti či platební
kartou.
5.2. orex travel má právo na uhrazení zálohy ve výši 10% do termínu 30.1. a nebo 25 % do 31.4. z celkové ceny zájezdu a celková cena musí být uhrazená
nejpozději 30 dní před odletem/odjezdem.
5.3. Při uzavření cestovní smlouvy prostřednictvím externích prodejních míst složí klient zálohu na účet orex travel nebo externího prodejce. Doplatek ceny
zájezdu poukáže klient přímo na účet orex travel, nebo externímu prodejci, kde byl zájezd rezervován. Náhrada nákladů za změny v rezervaci či platby spojené s
odstoupením od smlouvy (odstupné, resp. stornopoplatky) jsou splatné ihned.
5.4. V případě nedodržení termínu úhrady ceny zájezdu klientem je orex travel oprávněn od smlouvy odstoupit. Klient je v takovém případě povinen uhradit
stornopoplatky.
5.5. Katalogové ceny orex travel jsou kalkulovány kurzem zahraničních měn, který je platný v době přípravy tiskových podkladů katalogů. V případě poklesu
kursu české koruny, nebo dojde k zvýšení ceny za dopravu včetně cen pohonných hmot, nebo plateb spojených s dopravou, bude orex travel nucen ukončit
platnost aktuálních ceníků a vydat ceníky nové, s cenami kalkulovanými na základě aktuálních cen a kurzů. Nové ceny stanovené dle nových cen za dopravu či
plateb spojených s dopravou nebo nového směnného kursu české koruny vůči konvertibilním měnám o více než 10% by v takovém případě platily pro všechny
klienty, kteří si zájezd zarezervovali, zaplatili pouze zálohu a pro nové rezervace. Po písemném oznámení o zvýšení cen je klient povinný do 7 dnů uhradit
vzniklý cenový rozdíl. Navýšení cen se nevztahuje na zájezdy zaplacené v plné výši.
6. PRÁVA A POVINNOSTI KLIENTA
6.1. K základním právům klienta patří:
a) právo na řádné poskytnutí smluvně ujednaných a zaplacených služeb,
b) právo požadovat informace o všech rozhodných skutečnostech, které jsou orex travel známy a jež se předmětně dotýkají smluvně ujednaných a zaplacených
služeb,
c) právo být seznámen s případnými změnami ve smluvně sjednaných službách,
d) právo kdykoliv v mezidobí před zahájením čerpání služeb odstoupit od smlouvy za podmínek uvedených v čl. 10.,
e) právo písemně orex travel sdělit změnu v osobě účastníka zájezdu namísto původního klienta uvedeného v cestovní smlouvě. Toto právo však může klient
uplatnit pouze ve lhůtě do 30 dnů před zahájením zájezdu, po uplynutí této lhůty předmětné právo klienta zaniká. V případě, že klient chce toto právo na
změnu v osoběklienta zájezdu ve stanovené lhůtě využít, je povinen dodržet postup dle ustanovení bodu 6.2. tohoto článku
f) právo na reklamaci vad poskytovaných služeb a její vyřízení v souladu s Reklamačním řádem dle ustanovení čl. 11.
g) právo na ochranu osobních dat, která uvádí v cestovní smlouvě a v dalších dokumentech před nepovolanými osobami,
h) u zájezdů právo na poskytnutí nejpozději 7 dnů před zahájením zájezdu dalších písemných podrobných informací o všech skutečnostech, které jsou pro
klienta důležité a které jsou orex travel známy, pokud nejsou obsaženy již v cestovní smlouvě nebo katalogu, který byl klientovi předán. Poskytnutím informací
se rozumí jejich zpřístupnění na pobočkách orex travel a zaslání takových informací klientovi formou písemného vyrozumění či e-mailovou zprávou. Za den
poskytnutí informací se považuje den odeslání těchto informací na adresu či e-mailovou adresu, jíž zákazník orex travel poskytnul. Další možné postupy viz
ustanovení čl. 9., bod 9.11.
6.2. K základním povinnostem klienta patří:
a) poskytnout orex travel součinnost, která je nezbytná k řádnému zabezpečení a plnění služeb, zejména pak úplně a pravdivě vyplnit požadované údaje v
cestovní smlouvě nebo objednávce, sdělit jakékoli změny těchto údajů a předložit další podklady podle konkrétních požadavků orex travel (podklady k
přidělení víza apod.),
b) zabezpečit u osob mladších 15 let a u osob, jejichž zdravotní stav to vyžaduje, doprovod a dohled dospělého účastníka zájezdu,
c) doložit souhlas zákonného zástupce v případě, že zákazník je starší 15ti let a mladší 18ti let a čerpá služby bez doprovodu a dohledu zákonného zástupce,
d) oznámit při uzavírání cestovní smlouvy či vyplňování objednávky účast cizích státních příslušníků,
e) bez zbytečného prodlení oznámit orex travel své stanovisko k případným změnám v podmínkách či v obsahu sjednaných služeb,
f) dodržovat pasové, celní, devizové, tranzitní, zdravotní, dopravní a bezpečnostní předpisy, jakož i zákony a zvyklosti země a míst, do kterých cestuje. Je
povinen zajistit, aby platnost jeho cestovních dokladů byla minimálně 6 měsíců po skončení zájezdu.
g) v případě čerpání služeb v zahraničí, je klient povinen vybavit se doklady požadovanými pro vstup do příslušných zemí, pobyt, případně tranzit (platný
cestovní pas, vízum, doklad o zdravotním pojištění apod.). Příslušníci jiného státu než ČR jsou povinni se informovat o vízové povinnosti u zastupitelských úřadů
zemí, do nichž cestují a obstarat si veškeré požadované cestovní doklady bez součinnosti s orex travel
h) zaplatit cenu zájezdu v souladu s ustanovením čl. 5,
i) převzít od orex travel doklady nutné pro následné čerpání služeb a dostavit se ve stanoveném čase na místo určení (srazu, odjezdu, transferu, apod.) se všemi
požadovanými doklady tak, aby mohl bez problému čerpat služby vyplývající z cestovní smlouvy
j) počínat si tak, aby nedocházelo ke škodám na zdraví nebo majetku na úkor ostatních účastníků zájezdu, dodavatelů služeb či orex travel a uhradit případnou
škodu, kterou svým jednáním způsobil,
k) dbát o včasné a řádné uplatnění případných nároků vůči dodavateli služeb,
l) zajistit si očkovací či případně jiné zdravotní povinnosti při cestách do zemí, u nichž jsou tyto povinnosti stanoveny mezinárodními zdravotnickými předpisy,
m) řídit se pokyny průvodce zájezdu či jiné osoby určené orex travel, dodržovat stanovený program, jakož i předpisy platné v navštívené zemi a včetně předpisů
dopravců a ubytovatelů (např. při přepravě nemocného cestujícího a těhotných žen, avšak max. do konce 34. týdne těhotenství, je třeba předložit potvrzení
ošetřujícího lékaře, že cestující je schopen letecké přepravy. U těhotných žen nad 34. Týden těhotenství se zříká letecká společnost jakékoliv zodpovědnosti.
Letecká společnost má právo odmítnout přepravu těhotné ženy, není-li doloženo lékařské potvrzení.)
n) v případě odstoupení od smlouvy je zákazník povinen takovouto skutečnost písemně oznámit orex travel a zaplatit odstupné dle ustanovení čl.10.,
o) v případě, že klient ve stanoveném limitu využije svého práva na oznámení změny v osobě účastníka zájezdu dle čl. 6. bodu 6.1e, je povinen tuto skutečnost
písemně oznámit orex travel a k tomuto oznámení přiložit prohlášení nového klienta, že souhlasí s uzavřenou cestovní smlouvou a splňuje podmínky stanovené
pro účast na zájezdu (pokud jsou tyto podmínky definovány v cestovní smlouvě nebo katalogu). Podpis nového zákazníka na předmětném prohlášení musí být
úředně ověřen. Pro případ změny v osobě účastníka zájezdu dle tohoto ustanovení původní a nový klient společně a nerozdílně odpovídají za zaplacení ceny
zájezdu a úhradu nákladů, pokud orex travel se změnou osoby zákazníka vzniknou. Veškeré náklady a škody, které vzniknou z nedodržení výše uvedených
předpisů v čl. 6 nese zákazník ke své tíži.
6.3. K povinnostem klientů – právnických osob dále patří:
a) seznámit své účastníky s těmito Všeobecnými smluvními podmínkami, jakož i s dalšími informacemi, které od orex travel obdrží, zejména je pak informovat o
rozsahu a kvalitě sjednaných služeb,
b) v případech, kdy předmětem smluvního vztahu je zájezd, seznámit účastníky zájezdu s dokladem pojišťovny, který obdržel dle článku 7. bodu 7.3.,
c) zabezpečit, aby všichni účastníci plnili základní povinnosti zákazníků, které vyžadují jejich osobní součinnost a jejichž nositelem může být jen jednotlivý
účastník,e) u dětí do 15-ti let uvést plné datum narození a uvést osoby odpovědné za dohled a doprovod dle bodu 6.2. písm. b).
7. POVINNOSTI A PRÁVA orex travel
7.1. orex travel je povinen řádně a pravdivě informovat klienta o všech rozhodných skutečnostech týkajících se sjednaných služeb, které jsou pro klienta
důležité a které jsou orex travel známy.
7.2. orex travel není povinen poskytnout klientovi plnění nad rámec předem smluvně sjednaných, potvrzených a uhrazených služeb.
7.3. orex travel je povinen mít uzavřenu pojistnou smlouvu pro případ úpadku dle zákona 159/1999 Sb., na základě níž vzniká klientovi, s nímž orex travel
uzavřela cestovní smlouvu, právo na plnění v případě pojistné události. orex travel je povinen v těchto případech předat klientovi spolu s cestovní smlouvou
doklad pojišťovny o tomto pojištění. Převzetí tohoto dokladu klient stvrzuje podpisem cestovní smlouvy.
7.4. Při jakékoli probíhající komunikaci mezi klientem a pracovníky orex travel je nezbytné oboustranné dodržování nejen etických norem, ale i odpovídajících
zákonů. Musí být vyloučeny jakékoli projevy neslučující se s právem na ochranu osobnosti (zejména § 11občanského zákoníku) i ustanovením zákona o
přestupcích (zejména § 49), Konkrétně naprosto nepřípustné jsou projevy dotýkající se občanské cti, lidské důstojnosti, soukromí, osobního jména atd. Zcela
vyloučen je rovněž jakýkoli posměch, urážka na cti, výhrůžky újmy na zdraví, či jiné hrubé jednání odporující zmíněným právním předpisům. V případě, že dojde
k výskytu těchto nežádoucích projevů orex travel i klient mohou bez dalšího veškerou vzájemnou komunikaci ukončit. Výše popsané jednání je považováno za
podstatné porušení cestovní smlouvy.
8. ZRUŠENÍ A ZMĚNY SJEDNANÝCH SLUŽEB
8.1. Zrušení dohodnutých služeb:
a) orex travel je oprávněn zrušit zájezd a jednotlivé služby před zahájením jejich čerpání, jestliže z jakýchkoli důvodů nemůže dodržet podmínky smlouvy. Zrušit
zájezd, který je předmětem smluvního vztahu uzavřeného s klientem dle čl. 3 písm. a) je orex travel dále oprávněn, jestliže před jeho zahájením nebude
dosaženo katalogem stanoveného minimálního počtu zákazníků. Jestliže orex travel zruší zájezd z důvodu nedosažení minimálního počtu zákazníků, je povinna
tuto skutečnost klientovi písemně oznámit, a to nejpozději do 20 dnů před zahájením zájezdu.
b) Jestliže orex travel zájezd či jednotlivé služby podle písm. a) tohoto odstavce zruší, má klient právo požadovat, aby mu orex travel na základě nové smlouvy
poskytl jiný zájezd či služby nejméně v kvalitěodpovídající původní smlouvě, může-li orex travel takový zájezd či služby nabídnout. Nedojde-li v takovém případě
k uzavření nové smlouvy, je orex travel povinen vrátit zákazníkovi vše, co od něho obdržel na úhradu ceny zájezdu či služeb podle zrušené smlouvy, aniž by byl
klient povinen platit orex travel odstupné. Jestliže dojde k uzavření nové smlouvy, platby uskutečněné na základě původní smlouvy se považují za platby podle
nové smlouvy. Je-li cena nového zájezdu či služeb nižší než již uskutečněné platby, je orex travel povinen takto vzniklý rozdíl klientovi vrátit, je-li naopak cena
nového zájezdu či služeb vyšší než již uskutečněné platby, klientje povinen vzniklý rozdíl orex travel doplatit.
c) orex travel má dále právo zrušit zájezd či jednotlivé služby v důsledku neodvratitelné události, které nemohla zabránit ani při vynaložení veškerého úsilí,
které na ni lze rozumně požadovat
8.2. Změny dohodnutých služeb před zahájením zájezdu a čerpání služeb
Nastanou-li okolnosti, které orex travel brání poskytnout služby cestovního ruchu dle stanovených a smluvně dohodnutých podmínek a je-li tak nucena z
objektivních důvodů před zahájením čerpání služeb měnit podmínky smlouvy, je povinen takové změny oznámit klientovi bez zbytečného odkladu a navrhnout
změnu smlouvy. Pokud navrhovaná změna smlouvy vede i ke změně ceny služeb, je povinen v návrhu změny smlouvy novou cenu uvést. Klient má právo se
rozhodnout, zda se změnou smlouvy bude souhlasit či zda od smlouvy odstoupí.
a) Pokud klient ve lhůtě 5 dnů od doručení návrhu na změnu smlouvy od smlouvy neodstoupí má se za to, že s její změnou souhlasí.
b) Jestliže změna smlouvy vede i ke zvýšení ceny služeb, je klient povinen uhradit orex travel rozdíl v ceně služeb do 5 dnů od podpisu návrhu na změnu
smlouvy. Při porušení tohoto závazku klienta uhradit orex travel rozdíl v ceně služeb má orex travel právo od smlouvy odstoupit, čímž není dotčeno právo orex
travel na náhradu škody.
c) Jestliže klient nesouhlasí se změnou smlouvy a ve lhůtě do 5 dnů od doručení návrhu na změnu smlouvy od smlouvy odstoupí, má právo požadovat, aby mu
orex travel na základě nové smlouvy poskytla jiné služby cestovního ruchu nejméně v kvalitě odpovídající původní smlouvě, může-li orex travel takové služby
nabídnout. Nedojde-li v takovém případě k uzavření nové smlouvy, je orex travel povinen vrátit klientovi vše, co od něho obdržela na úhradu ceny služeb
cestovního ruchu podle zrušené smlouvy, aniž by byl klient povinen platit orex travel odstupné. Jestliže dojde k uzavření nové smlouvy, platby uskutečněné na
základě původní smlouvy se považují za platby podle nové smlouvy.Je-li cena nových služeb cestovního ruchu nižší než již uskutečněné platby, je orex travel
povinen takto vzniklý rozdíl klientovi vrátit. Je-li cena nových služeb cestovního ruchu vyšší než již uskutečněné platby, je klient povinen takto vzniklý rozdíl orex
travel doplatit.
8.3. Změny dohodnutých služeb v průběhu zájezdu a čerpání služeb
a) Jestliže po zahájení zájezdu nebo v průběhu čerpání služeb, které jsou předmětem smluvního vztahu s klientem, orex travel neposkytne služby nebo jejich
podstatnou část řádně a včas nebo zjistí, že mu všechny služby nebo jejich podstatnou část nebude moci řádně a včas poskytnout, třebaže se k tomu smlouvou
zavázala, je orex travel povinen bez zbytečného odkladu a bezplatně provést taková opatření, aby mohl zájezd pokračovat případně, aby zákazník mohl služby
čerpat, zejména je povinen zabezpečit náhradní program a služby v rozsahu a kvalitě shodné nebo se přibližující původně dohodnutým podmínkám a dbát
přitom na to, aby byl v nejvyšší možné míře docílen účel služeb a zachováno zaměření zájezdu.
b) Pokud nelze pokračování zájezdu či čerpání služeb zajistit jinak než prostřednictvím služeb nižší kvality než uvedené ve smlouvě, je orex travel povinen vrátit
klientovi rozdíl v ceně.
c) Pokud nelze pokračování zájezdu či čerpání služeb zajistit ani prostřednictvím služeb nižší kvality než uvedené ve smlouvě nebo zákazník toto náhradní řešení
nepřijme, je orex travel povinen vrátit klientovi rozdíl v ceně. V případě, že součástí zájezdu je i doprava, je orex travel povinen poskytnout klientovi dopravu
zpět na místo odjezdu nebo na jiné místo návratu, s nímž klient souhlasil, včetně nezbytného náhradního ubytování a stravování.
8.4. Změny smluvních podmínek na základě přání klienta
orex travel na individuální přání zákazníka, pokud je to možné, nebo nestanoví-li tyto všeobecné smluvní podmínky jinak, provádí změny podmínek sjednaných
ve smlouvě. Provedení takových změn podléhá zaplacení poplatku ve výši a za podmínek uvedených v ceníkové části katalogu nebo jiné formy nabídky.
Poplatky se účtují vždy za každou osobu včetně dětí.
8.5. Změny odletu/odjezdu
Dojde-li vlivem povětrnostních nebo technických podmínek nebo v důsledku mimořádných okolností ke změně (zpoždění) letu/odjezdu, které nemůže orex
travel ovlivnit (k těmto změnám může dojít i bezprostředně před odletem/odjezdem), vyhrazuje si orex travel právo případné změny dopravního prostředku,
trasy, dopravní společnosti, typu letadla či autobusu a mezipřistání. Při změně příjezdového nebo odjezdového místa oproti původně stanovenému (v ČR), v
rámci letecké nebo lodní přepravy, platí bod 8.3.písm.c).
8.6. Změny v průběhu zájezdu
orex travel je oprávněn provádět v případě nutnosti a ochrany zájmů klienta operativní změny programu a poskytovaných služeb během zájezdu, není-li možné
dodržet stanovený program, nebo poskytnout předem sjednané služby. bodu 9.4.
9. DALŠÍ UJEDNÁNÍ
9.1. Pro rozsah smluvně sjednaných služeb je závazný rozpis služeb uvedený na cestovní smlouvě nebo objednávce, odvozený z katalogové nabídky. Rozšíření
nebo dohodnuté změny služeb nad rámec katalogové nabídky musí být taxativně uvedeny v cestovní smlouvě nebo jejím dodatku a uhrazeny před jejich
poskytnutím.
9.2. Letecká přeprava je zajišťována renomovanými leteckými společnostmi – charterovou nebo pravidelnou leteckou přepravou. U leteckých zájezdů je první a
poslední den určen k přepravě klientů do jednotlivých letovisek a nikoliv k vlastní rekreaci. Orex travel nemůže ovlivnit případné změny času odletů. Součástí
letů mohou být i tzv. mezipřistání.
9.3. Při případném plánování přípojů, dovolené, obchodních termínů aj. je třeba brát v úvahu možnost i výraznějšího zpoždění.
9.4. Do celkové doby pobytu se v případě pozdních nočních odletů započítává i první noc, kdy je klient ubytován oproti běžným mezinárodním zvyklostem (tedy
nikoliv až cca po 14 hod.) již po nočním/ raním příjezdu do hotelu.
9.5. Podle mezinárodních zvyklostí jsou klienti v den příjezdu ubytování nejdříve ve 14 hodin a v den odjezdu musí opustit pokoje do 12 hodin (v některých
ubytovacích zařízeních i dříve). Časný příjezd či pozdní odjezd není důvodem k delšímu používání pokoje. Rozdělování ubytovacích kapacit, respektive pokojů
probíhá zásadně ze strany smluvních partnerů – ubytovatelů v místě a orex travel na něj nemá žádný vliv. Fotografie ubytovacích kapacit uvedené v katalogu
jsou ilustrační, proto nemusí vždy zcela přesně korespondovat s pokojem, který je klientovi na místě přidělen. Zákazník musí ve výjimečných případech počítat i
s možností změny ubytovací kapacity, a to i na část pobytu při zachování všech jeho práv vyplývajících z cestovní smlouvy. Práva zákazníka vyplývající z platných
právních předpisů nejsou tímto ujednáním dotčena.
9.6. Práva cestujících v letecké dopravě se mimo jiné řídí ustanoveními vyhlášky č. 246/2004 Sb.
9.7. Způsob předání cestovních dokladů (odbavení zájezdu) je s klientem sjednán při uzavření cestovní smlouvy. Orex travel je oprávněn předat cestovní
doklady přímo v den odletu na letišti nebo u odjezdu autobusu, jestliže to odůvodňují nezbytné časové nebo provozní potřeby a hrozí možnost prodlení při
doručení dokladů klientovi, a to i v případě, že byl sjednán jiný způsob předání dokladů.


10. ODSTOUPENÍ OD CESTOVNÍ SMLOUVY
10.1. Orex travel je oprávněn před zahájením čerpání služeb, které jsou předmětem smluvního vztahu dle čl. 3,od smlouvy odstoupit z důvodu:
a) porušení povinností klientem, nebo
b) zrušení zájezdu. Písemné oznámení o odstoupení od smlouvy s uvedením důvodu zašle orex travel do bydliště/sídla klienta nebo na jinou zákazníkem ve
smlouvě uvedenou kontaktní adresu, přičemž účinky odstoupení nastávají dnem doručení oznámení zákazníkovi, nejpozději však 8 dnem po datu odeslání.
10.2. Klient má právo odstoupit od smlouvy kdykoli před zahájením čerpání služeb, a to:
a) bez udání důvodu,
b) jestliže nedojde k uzavření nové smlouvy dle ustanovení článku 8. bod 8.1 písm. b) nebo bod 8.2. písm. b),
c) z důvodů porušení povinností orex travel vyplývajících ze smlouvy.
10.3. Není-li důvodem odstoupení zákazníka od smlouvy porušení povinností orex travel stanovené smlouvou nebo odstoupí-li orex travel od smlouvy před
zahájením čerpání služeb z důvodu porušení povinnosti zákazníkem, je zákazník povinen zaplatit orex travel odstupné ve výši stanovené v článku 10. bod 10.5.
a orex travel vrátit zákazníkovi vše, co od něho obdržel na úhradu ceny služeb podle zrušené smlouvy.
10.4. Je-li důvodem odstoupení klienta od smlouvy porušení povinností orex travel stanovené smlouvou, nebo nedojde-li k uzavření nové smlouvy dle bodu
10.2. písm. b) tohoto článku, je orex travel povinen bez zbytečného odkladu vrátit klientovi vše, co od něho obdržela na úhradu ceny služeb podle zrušené
smlouvy, aniž by byl klient povinen platit odstupné.
10.5 ODSTUPNÉ (STORNOPOPLATKY)
Odstupné pro zahraniční zájezdy
a) Odstoupí-li zákazník od smlouvy, nebo odstoupí-li orex travel od smlouvy před zahájením čerpání služeb z důvodu porušení povinnosti klientem, v případě,
že předmětem smluvního vztahu jsou zájezdy nebo jednotlivé služby realizované mimo území ČR, je klient povinen zaplatit níže uvedené odstupné v závislosti
na délce doby, kdy došlo k odstoupení od smlouvy. Odstupné činí, pokud je doba mezi odstoupením a okamžikem nástupu na zájezd či čerpáním služeb:
více než 31 dní (základní) skutečně vzniklé náklady, nejméně
však 1.000,- Kč
30–20 dní skutečně vzniklé náklady, nejméně však 15%,
19–8 dní skutečně vzniklé náklady, nejméně však 25 %
7–4 dní skutečně vzniklé náklady, nejméně však 50 %
3 dny a méně 100 %
Není-li dále stanoveno jinak, odstupné se účtuje za každého jednoho přihlášeného klienta z celkové ceny zájezdu. V případě, že se jedná o cenu za celý
apartmán, může být storno počítáno dle skutečně vzniklých nákladů, tzn. že odstupné může být stanoveno na celý apartmán, nikoliv na osobu. Tyto podmínky
platí pro obě předcházející varianty – bodu 10.5 písmeno a) + b).
c) Nenastoupí-li klient na zájezd, či nevyčerpá-li sjednané služby bez předchozího odstoupení od smlouvy nebo z důvodu, že nesplnil povinnost dle čl. 6 bod
6.2. písm. g) a i), je povinen uhradit 100% předem stanovené celkové ceny.
d) Skutečně vzniklými náklady se rozumí provozní náklady orex travel a smluvně sjednané nebo právním předpisem stanovené náhrady tuzemským a
zahraničním dodavatelům služeb.
e) Pro určení počtu dnů pro výpočet odstupného se do stanoveného počtu dnů započítává i den, kdy nastaly účinky odstoupení od smlouvy. Do počtu dnů se
nezapočítává den odjezdu, odletu nebo nástupu na příslušný zájezd, pobyt apod.
10.6. Povinnost zaplatit odstupné je předmětem dodatkového pojištění pro případ zrušení cestovní služby, pokud zákazník při závazné rezervaci toto dodatkové
pojištění sjednal a uhradil za ně pojistné. Zaplacené pojistné se v případě vzniku povinnosti zaplatit odstupné nevrací. V případě pojistné události poskytne
pojišťovna z tohoto pojištění pojistné plnění do výše 80% celkové výše stornopoplatku, nejvýše však do výše 80% ceny cestovní služby uvedené v pojistné
smlouvě a doložené dokladem o zaplacení cestovní služby. Podmínkou poskytnutí pojistného plnění je, že pojistná událost nastala v době trvání pojištění a
důvod ke zrušení čerpání cestovní služby nastal v době, kdy čerpání cestovní služby nebylo možné odvolat bez stornopoplatku.
11. REKLAMACE
11.1. V případě vadně poskytnutých nebo neposkytnutých služeb, jež byly sjednány ve smlouvě s orex travel, vzniká klientovi právo na reklamaci.
11.2. Právo z odpovědnosti za vady musí klient uplatnit u orex travel nejpozději do 1 měsíce od skončení zájezdu, nebo v případě, že se zájezd neuskutečnil, ode
dne, kdy měl být zájezd ukončen podle cestovní smlouvy, jinak právo zaniká. Orex travel je povinen vydat zákazníkovi písemné potvrzení ve smyslu § 19 odst. 1
zák. č. 634/1992 Sb., v platném znění. Je-li uzavření cestovní smlouvy zprostředkováváno jinou cestovní kanceláří nebo cestovní agenturou, je lhůta uvedená v
předchozí větě zachována, i pokud tak klient učinil řádně a včas u zprostředkující cestovní kanceláře nebo cestovní agentury.
11.3. Klientovi se rovněž doporučuje, aby uplatnil reklamaci včas bez zbytečného odkladu tak, aby mohla být sjednána náprava pokud možno v místě
poskytované služby, a to za součinnost pověřeného zástupce orex travel. Klient je povinen poskytnout potřebnou součinnost k řešení reklamace, její
minimalizování a zabránění dalších škod. V případech, kdy zákazník čerpá služby bez přítomnosti pověřeného zástupce orex travel a poskytnutá služba má
vady, je klient povinen dbát o včasné a řádné uplatnění nároků vůči dodavatelům/poskytovatelům služeb v tuzemsku či v zahraničí.
V případě, že se oznámený nedostatek na místě nepodaří odstranit, sepíše cestující nebo zástupce orex travel dle pokynů cestujícího písemný protokol o
reklamaci, který bude opatřen podpisem cestujícího uplatňujícího reklamaci. Orex travel doporučuje písemné podání reklamace, ve kterém zákazník uvede své
osobní údaje, předmět reklamace a požadavek na způsob jejího vyřízení. Za účelem včasného a řádného vyřízení reklamace se dále doporučuje uvádět na
reklamaci rovněž číslo cestovní smlouvy. Reklamační protokol podepíše průvodce zájezdu a klient. Klient obdrží jedno vyhotovení tohoto reklamačního
protokolu.
Opomene-li cestující z vlastní viny na závadu včas poukázat, zaniká nárok na slevu nebo náhradu všech později vzniklých škod, které by při včasném ohlášení
nevznikly. Stejně tak zaniká nárok na slevu v případě, že k podání reklamace dojde se zpožděním nebo až na konci pobytu, a tudíž nebude možno včas sjednat
nápravu, přičemž včasným podáním reklamace bylo možné předejít možnému vzniku škody.
11.4. Orex travel je oprávněn při vyřizování reklamace v místě konání zájezdu řešit poskytnutím náhradní služby či jinou odpovídající kompenzací. Předmětem
reklamačního řízení, respektive zpětné finanční kompenzace mohou být pouze služby, jež jsou obsahem smluvního ujednání (cestovní smlouva) a podléhají
zpoplatnění.
11.5. Orex travel je povinen reklamaci vyřídit do 30 dnů od přijetí reklamace.
11.6. Orex travel nenese žádnou odpovědnost a neručí za úroveň, cenu, případně vzniklou škodu u služeb či akcí nesjednaných v cestovní smlouvě, pořádaných
jinými subjekty, které si klient objedná na místě, či jiné organizace. Za předmět reklamace se nepovažují škody a majetkové újmy vzniklé klientovi, které jsou
předmětem smluvní úpravy pojistného krytí pojišťovny na základě pojistné smlouvy o cestovním pojištění pro cesty a pobyt, ani takové škody a majetkové
újmy, které jsou z rozsahu pojistného krytí výslovně vyňaty. Pokud se vyskytnou případy způsobené 3. stranou (stavební činnost, hluk v letovisku, hluční
sousedé, havárie dopravních prostředků partnerů apod.) orex travel je od úplného nebo částečného plnění a finanční kompenzace vůči klientovi zcela
osvobozen.
11.7. S ohledem na množství zřejmých odlišností v mentalitě každého etnika, dotýkající se zejména náboženských, kulturních a hygienických zvyklostí i postupů
uplatňovaných v běžném životě, je nezbytností tyto plně respektovat. V případě, že projevy spojené s popisovanými zvyklostmi jsou odlišné od evropských
standardů, nezakládá uvedené oprávnění pro vznesení reklamace.
11.8. Oficiální klasifikace ubytovacích kapacit je udílena kompetentní institucí dané země.
11.9. Hotel si vyhrazuje právo změnit zpoplatněné i nezpoplatněné služby, otevírací doby restaurací a barů v závislosti na počasí nebo z jiných důvodů, bez
předchozího upozornění.
12. POJIŠTĚNÍ
12.1. Pojištěním klienta vzniká vztah mezi zákazníkem a pojišťovnou. Orex travel je pouze zprostředkovatelem smluvního vztahu. Tento smluvní vztah je
doložen uzavřenou smlouvou, jejíž plné znění je zákazníkům k dispozici k osobnímu nahlédnutí v provozovnách orex travel jakož i na všech externích
prodejních místech u zástupců orex travel.
13. ZVLÁŠTNÍ UJEDNÁNÍ
13.1. Podpisem cestovní smlouvy dle článku 4 odst. 1, nebo podpisem objednávky dle článku 4 odst. 2 klient vyslovuje souhlas s tím, aby v souladu s
ustanovením § 5 odst. 2 a násl. zákona č. 101/2000 Sb.o ochraně osobních údajů v platném znění orex travel zpracovával a shromažďoval osobní údaje
zákazníka .
13.2. Poskytnuté osobní údaje klienta je orex travel oprávněn zpracovávat a shromažďovat za účelem nabízení obchodu a služeb poskytovaných nebo
zprostředkovaných orex travel, pro tento účel lze použít jméno, příjmení a adresu zákazníka. Podrobnosti o elektronickém kontaktu pro elektronickou poštu
zákazníka je orex travel dále oprávněn zpracovávat a shromažďovat i pro potřeby šíření obchodních sdělení dle zákona č. 480/2004 Sb.o některých službách
informační společnosti v platném znění.
13.3. Poskytnuté osobní údaje zákazníka je oprávněna zpracovávat a shromažďovat v rozsahu dle odst. 13.1 tohoto článku a za účelem i pro potřeby dle odst. 2
tohoto článku orex travel, nebo jí pověřený zpracovatel v souladu s § 6 citovaného zákona č. 101/2000 Sb. v platném znění po dobu 5ti let. Po uplynutí této
lhůty je orex travel povinen tyto údaje zákazníka zlikvidovat.
13.4. Poskytnuté osobní údaje zákazníka v rozsahu dle odst. 13.1. tohoto článku mohou být zpřístupněny zaměstnancům orex travel pověřenému zpracovateli a
dále těm, kteří jsou oprávněni poskytovat, nabízet a prodávat služby poskytované nebo zprostředkované orex travel
13.5. Klient má právo přístupu k osobním údajům, právo na opravu osobních údajů, jakož i další práva dle § 21 citovaného zákona č. 101/2002 Sb. v platném
znění.
14. POJIŠTĚNÍ PRO PŘÍPAD ÚPADKU
Orex travel je řádně pojištěn pro případ úpadku, a to v rozsahu a za podmínek stanovených zákonem č. 159/1999 Sb. a u pojišťovny, které bylo podle zvláštního
předpisu uděleno povolení pro pojištění podle tohoto zákona. Informace ohledně pojištění pro případ úpadku je rovněž k dispozici na provozovnách orex travel
i u všech obchodních zástupců orex travel (autorizovaná externí prodejní místa) a v neposlední řadě zákazník v souladu se zákonem obdrží doklad o pojištění
současně s cestovní smlouvou.
15. UPOZORNĚNÍ
Pláže, moře - Orex travel nezodpovídá za případné znečištění pláží či moře z důvodu klimatických podmínek nebo jiných nepředvídatelných důvodů. Pokud je
znečištění důsledkem lidské činnosti (odpadky aj.) a existuje tak předpoklad adekvátní nápravy v místě, je nutno volit postupy v souladu s ustanovením č.11.
Údaje o vzdálenosti pláže od hotelu inzerované v katalogu jsou pouze orientační a je nutné takto k nim přistupovat.
Bazény - Pokud je předmětem inzerce služeb i dispozice bazénem, je uvedení bazénu do provozu, zprovoznění vyhřívání vody v bazénu plně v kompetenci
správy ubytovacího zařízení. Je nutné zohlednit běžně uplatňovanou praxi určitého časového omezení využití bazénů s ohledem na jejich čištění.
Hmyz - Vzhledem ke konkrétním klimatickým podmínkám v daných oblastech a s tím spojené existenci rozličné fauny je logickým důsledkem výskyt
nepříjemného hmyzu i v prostorách ubytovacích zařízení. I přes intenzivní snahy ubytovatelů nelze striktně vyloučit přítomnost hmyzu v prostorách pokoje,
problém je vždy nutno řešit v okamžité návaznosti po zjištění aktuálního výskytu, následně po skončení zájezdu je eventualita nápravy i jakékoliv hypotetické
náhrady vyloučena.
16. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
16.1. Tyto Všeobecné smluvní podmínky vstupují v platnost a účinnost dne 01.01.2011.
16.2. Veškeré informace a pokyny, které tvoří závazný obsah těchto Všeobecných smluvních podmínek, odpovídají platným právním předpisům a všem
skutečnostem známým a dostupným v době tisku. Je-li některé z ustanovení této smlouvy neplatné nebo právně neúčinné, nebo se jím stane, není tím dotčena
platnost a účinnost ostatních ustanovení. Namísto neplatného nebo neúčinného ustanovení nastupuje ustanovení obecně závazného právního předpisu, které
je svou povahou a účelem nejbližší nahrazovanému ustanovení. Orex travel si dle § 10 odst. 2 zákona č. 159/1999 Sb., v platném znění vyhrazuje právo před
uzavřením cestovní smlouvy změnit skutečnosti a údaje specifikované v § 10 odst. 1 cit. zák. uvedené v katalogu.
16.3. Tyto Všeobecné smluvní podmínky jsou nedílnou součástí cestovní smlouvy uzavírané s klientem. Jsou k dispozici na prodejních místech orex travel, kde
lze také obdržet v případě potřeby další informace. Vymezení poplatků za změny na základě přání zákazníka orex travel na individuální přání zákazníka, pokud je to možné nebo nestanoví-li Všeobecné smluvní podmínky jinak, provádí změny podmínek sjednaných ve smlouvě.


Katalogy vzdělávání ke stažení

Katalog Stáhnout

(4,4MB, *.pdf)

Kontakt


DTO CZ, s.r.o.
Mariánské náměstí 480/5
709 00 Ostrava - Mariánské Hory


Tel.: (+420) 595 620 111
Datová schránka: 7itt4x4


E-mail: dtocz@dtocz.cz
Mapa: Zobrazit sídlo DTO na mapě

Partneři

Logo partnera

Český svaz vědeckotechnických společností je jediným zakladatelem a společníkem DTO CZ, s.r.o.