Lidské zdroje a personalistika
Personalista/Personalistka - HR manager/HR managerka
Začátek každého soustředění od 9.00 - do 16.30 hod (první den od 8.30 hod). Výuka probíhá vždy v pátek po celý den, co 14 dní je výuka i ve čtvrtek.
Jen u nás se dozvíte, vždy něco navíc. Přednášky a témata jsou aktualizovány podle současné legislativy a dnešních trendů v Personalistice!!!
OBSAHOVÁ NÁPLŇ KURZU:
- Orientace v pracovně právní a další příslušné legislativě I:
- Vznik pracovního poměru, překážky v práci, skončení pracovního poměru, hromadné propouštění, doručování písemností. Druhy pracovněprávních vztahů a vztahy k odvodům zdravotního a sociálního pojištění.
- Talent management:
- Řízení talentů je jednou z HR strategií, která umožňuje firmám nalézat, rozpoznat, vzdělávat, rozvíjet a udržet si své klíčové zaměstnance.
- Pracovní pohovory v klidu a s nadhledem:
- Získávání a výběr zaměstnanců, časté otázky u pohovoru, záludné otázky u pohovoru. Generace a jejich charakteristiky. Test osobnosti. Přijímání zaměstnanců. Jak vybrat vhodného uchazeče.
Metody zpracování týmových rolí, Adaptace zaměstnanců. Preboarding a onboarding.
- Orientace v pracovně právní a další příslušné legislativě II:
- Osobní spis, - postup získávání, pohovor, výběr zaměstnanců, přijímání a ukončování pracovního poměru, dohody. Předpisy upravující mzdy a platy.
- Vedení a motivace zaměstnanců:
- Volba správné strategie pro motivaci, motivační programy. Vazba na plány osobního rozvoje. Obsah a rozsah benefitních programů.
- BOZP a PO ve firmě:
- Úvod do problematiky BOZP a PO, seznámení se s platnou právní úpravou BOZP a PO a povinnostmi vyplývajícími se zákoníku práce.
- Orientace v pracovně právní a další příslušné legislativě III.:
- Pravomoci a odpovědnosti statutárních orgánů a vedoucích zaměstnanců firmy (představenstvo, dozorčí rada apod. – dle typu firmy) v pracovněprávní oblasti. Povinnosti organizace v oblasti lékařských prohlídek zaměstnanců.
- Psychologie v rukou HR Manažera:
- Základy asertivity a techniky asertivního jednání, osobnostní charakteristiky (typologie a její využití v práci HR Managera). Kognitivní omyly. Obrana proti manipulaci, vyjádření kritiky a hněvu.
- Tvorba a používání systémů hodnocení a odměňování zaměstnanců:
- Hodnocení zaměstnanců a jeho cíle, proces hodnocení zaměstnanců. Metody hodnocení zaměstnanců. Kompetenční modely. Chyby pravidelného hodnocení zaměstnanců. Hodnotící rozhovor.
- Zajišťování náborových činností:
- Řízení efektivního procesu náboru, výběru a příjmu nových zaměstnanců, Definice generací - pochopení priorit a očekávání. Zdroje náborů zaměstnanců, metody výběrů zaměstnanců. Organizace Assessment Centre (AC).
Adaptační plány a informační materiály při nástupu do pracovního poměru Analýza životopisů. Propojenost HR, PR a IT v procesech náboru a výběru zaměstnanců
- Odhalování a zvládání manipulace, asertivní jednání:
- Kdo je manipulátor, dělení manipulátorů. Útoky na Vaše emoce. Jak se bránit manipulátorovi, asertivita
- Tvorba a spravování dokumentů v administrativně personální činnosti:
- Úprava dokumentů podle platné formy, systémy ukládání dokumentů a pravidla skartace. Způsoby vedení osobních spisů a popisů pracovních míst. Pravidla tvorby a uplatňování vnitřních firemních dokumentů a předpisů.
- Best practise:
- výměna praktických informací účastníků kurzu, příprava na závěrečnou zkoušku.
Nabízíme Vám možnost se přihlásit na jednotlivé přednášky v kurzu zvlášť, jednotlivé termíny samostatných přednášek budou brzy vyhlášeny i s termíny na www.dtocz.cz stránkách.
ABSOLVENT VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU UMÍ APLIKOVAT VE SVÉ ČINNOSTI:
• personální strategii, její vypracování v systému ŘLZ, řízení a aplikaci v období změn
• výkonově řídit lidské zdroje a prezentovat je vedení společností a zaměstnancům
• nejmodernější trendy personálního řízení
• definovat a hodnotit pracovní pozici, navrhnout, plánovat systém odměňování, včetně benefitů ve fiktivní společnosti
• efektivně a účinně realizovat systém – náboru, vzdělávání, hodnocení, odměňování atd.
• definovat úroveň kompetencí a jejich hodnocení
• na modelových situacích řídit personální útvary jako lídry změn ve společnostech
• zhostit se úlohy manažera Lidských zdrojů v procesu řízení znalostí
• plánovat motivační programy v podnikové praxi – vč. jejich sestavení
• správné nastavení cílů auditu a výběr osob vhodných pro vedení a zpracování auditu
• plánovat, vést a řídit vliv firemní kultury, její formování na konkurenceschopnost organizace
• organizovat praktický nácvik vedení pohovoru se zaměstnanci • plánovat a sestavit pracovní popis
KURZ DOPORUČUJEME:
• specialistům personálních útvarů, kteří chtějí vybudovat moderní systém řízení lidských zdrojů • a všem pracovníkům personálního oddělení, kteří mají zájem o prohlubování znalostí v oblasti lidských zdrojů s možností získání certifikátu na tuto profesní činnost. Kurz je samozřejmě vhodný i pro budoucí zájemce o práci v personalistice.
Informace k ONLINE kurzu.
1. Po uhrazení vložného obdrží každý účastník podklady ke studiu a kód pro
přihlášení na kurz.
2. Každý účastník obdrží k samostudiu učební texty.
3. Po úspěšném absolvování ONLINE kurzu zašleme účastníkům Osvědčení poštou.
4. Jednotlivé semináře budou termínově uvedena v programu a můžete se zúčastnit jen vybraných témat.