Lidské zdroje a personalistika
Manažer společenské odpovědnosti (MCSR)
Z obsahu:
1. den Obecné informace o problematice CSR – teorie (8 hodin)
Společenská odpovědnost organizací: základní pojmy, principy, význam, základní rysy, vývoj a historie CSR (Baťův systém)
Stakeholders, dialog se stakeholders, klíčoví stakeholders
Přínosy společenské odpovědnosti (pro jednotlivce, firmy – organizace, společnost)
Mezinárodní dokumenty vztahující se k CSR – Zelená kniha, směrnice OECD, Global Compact, požadavky systémových norem CSR – přehled dostupných normativních požadavků (SA 8000, ISO 26000, AA 1000, Standard GRI)
Interní a externí dimenze společenské odpovědnosti
Plnění požadavků společenské odpovědnosti v organizacích západního světa
Plnění požadavků společenské odpovědnosti v organizacích třetího světa
Kompetence společenského prospěchu organizací (CSV)
2. den Trvale udržitelný rozvoj a přínosy společenského chování organizace (8hodin)
Trvale udržitelný rozvoj organizace
Organizační struktura odpovědností, úkolů pravomocí v oblasti CSR - pozice Manažera CSR
Vize, poslání, cíle, strategie a realizace založená na trvalé udržitelnosti
Podpora udržitelného rozvoje
Mezinárodní aktivity v oblasti trvale udržitelného rozvoje organizací
Situace ČR v oblasti trvale udržitelného rozvoje
Management změn – změna firemní kultury a hodnot organizace Inovace výrobků a služeb, procesů
3. den Manažerské dovedností v oblasti CSR (8 hodin)
Řízení zdrojů
Komunikace (interní / externí komunikace v organizaci)
Postavení a role hodnotitele společenské odpovědnosti
Etika v podnikání
Vůdcovství, vedení a řízení ve společensky orientované organizaci
Požadavky na řízení lidských zdrojů – výcvik, hodnocení efektivnosti výcviku, záznamy z výcviku
Motivační prvky pro pracovníky organizace Monitorování spokojenosti pracovníků
4. den Standardy v oblasti CSR, Ekonomický, environmetální a sociální pilíř (8hodin)
Standardy použitelné pro CSR
Požadavky na ekonomický pilíř
Legislativní požadavky v oblasti ekonomické sféry
Požadavky na environmentální pilíř
Legislativní požadavky v oblasti environmentálního managementu
Metody a nástroje využitelné v environmentálním managementu
Požadavky na sociální pilíř
Legislativní požadavky v oblasti sociální sféry
Měření, monitorování, metody a analýzy dat v oblasti ekonomických, ekologických a sociálních údajů
5. den Implementace principů CSR do řízení firmy – praktické ukázky implementace CSR do podmínek organizace, praktické zkušenosti se CSR (8 hodin)
Implementace systému managementu společenské odpovědnosti
Certifikace systému managementu společenské odpovědnosti
Ustanovení týmu pro budování systému CSR
Identifikace (klíčových) stakeholders a jejich potřeb
Přijetí koncepce CSR, stanovení strategie, cílů a jejich zabudování do řízení organizace
Monitorování a hodnocení dosažených výsledků
Zpráva o společenské odpovědnosti (pro krajskou nebo národní úroveň)
Auditování CSR Možné formy prokazování CSR
Role státu při propagaci konceptu CSR, instituce v ČR
Oceňování CSR (na krajské i národní úrovni) Koncepce zavádění CSR
Seznámení se způsoby prezentace dosažených výsledků v oblasti společenské odpovědnosti organizací
Očekávané výhody a bariéry zavádění CSR
Kurz je určen pro manažery, řídící pracovníky a personalisty organizací, stejně jako pro studenty a pedagogy manažerských oborů technických a ekonomických SŠ, VŠ a univerzit.
V ceně kurzu jsou zahrnuty učební texty a malé občerstvení.
Na závěr kurzu obdrží účastníci osvědčení o účasti.
Prezence: 7:30 - 8:00 hod.
Výuka: 8:00 - 15:00 hod.
AKCI PRO VÁS PŘIPRAVÍME I NA KLÍČ